بر روی این دامنه اینترنتی سیستم مدیریت محتوا
پارس سی ام اس
نصب شده است که نرم افزاری قوی جهت طراحی سایت
می باشد. طراحی وب
با استفاده از پرتال
( پورتال
) پارس منجر به طراحی وب سایت
شما می شود. طراحی وب سایت
کپی رایت پورتال
پارس
کافئین |
|||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
... ویتامین های گروه ب با مصرف الکل، شکر، نیکوتین و کافئین از بین می روند و به همین خاطر است که بسیاری از مردم دچار کمبود این نوع ویتامین هستند ادامه ...
... توصیه می شود از مصرف بی رویه نوشیدنی های غنی از کافئین (به ویژه قهوه و مانند آن) اجتناب کنید و به جای آن ها از نوشیدنی های سالم و مفیدتری مثل چای سبز استفاده کنید بسیاری از غذاها (برای مثال: بروکلی، تخم مرغ، اسفناج، برنج قهوه ای، غلات و غیره) حاوی ویتامین ب می باشند ... غذاهایی که مضر هستند و باید از آن ها پرهیز کنید * کافئین و الکل غذاهای غنی از کافئین و الکل، می توانند به عملکرد کبدتان آسیب برسانند ... مصرف کافئین، پاک سازی کبد را دشوار می کند ... توصیه می شود از مصرف بی رویه نوشیدنی های غنی از کافئین (به ویژه قهوه و مانند آن) اجتناب کنید و به جای آن ها از نوشیدنی های سالم و مفیدتری مثل چای سبز استفاده کنید ... چای سبز به تقویت ایمنی بدن کمک می نماید و محتوای کافئین آن در حداقل است ادامه ...
... کافئین این قدرت را دارد که در مرحله ی پیش از سرطانی شدن سلول ها، تأثیر این پروتئین خاص را خنثی کند ... بر اساس نتایج یک پژوهش آمریکایی، کافئین (اصلی ترین مولکول سازنده ی قهوه) خواصی دارد که با برخی از سرطان های پوست مقابله می کند ... پیش از این نیز محققان نقش موثر کافئین را در مقابله با برخی تومورها به اثبات رسانده بودند و اخیرا محققان دانشگاه واشنگتن روی مکانیسم حفاظتی کافئین مطالعاتی انجام دادند تا علت این ساز و کار را دریابند ... پیش از این نیز محققان نقش موثر کافئین را در مقابله با برخی تومورها به اثبات رسانده بودند و اخیرا محققان دانشگاه واشنگتن روی مکانیسم حفاظتی کافئین مطالعاتی انجام دادند تا علت این ساز و کار را دریابند محققان معتقدند کاهش پروتئین art در بدن موش هایی که در ژن های شان تغییراتی صورت گرفته بود، باعث کاهش پیشرفت تومورها می شود ... در واقع این مولکول ها سلول ها را سرطانی می کنند اما کافئین این قدرت را دارد که در مرحله ی پیش از سرطانی شدن سلول ها، تأثیر این پروتئین خاص را خنثی کند ادامه ...
... وی ادامه داد: با تغییرات جزئی از جمله کاهش مصرف قند و کافئین مصرفی در محیط کار و رعایت اصول تنوع در برنامه غذایی روزانه می توان به حفظ تعادل قند خون و افزایش دریافت مواد مغذی کمک کرد که نتیجه آن علاوه بر حفظ سلامت، افزایش کارایی و بازده کاری کارکنان در محیط های کار است ادامه ...
... کوچک ترین میزان کاهش آب و مایعات در بدن افراد، اول بر مغز اثر می گذارد؛ به گونه ای که اگر آب بدن فردی کم بشود، قدرت تمرکز ذهنی او هم تحت الشعاع قرار می گیرد و پایین می آید یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کرد این است که بیشتر دانش آموزان و دانشجویان برای هوشیاری بیشتر در شب های امتحان چای، قهوه و نسکافه زیادی می نوشند و این عادت اگر خارج از حد تعادل باشد، می تواند باعث کم شدن آب بدن آن ها شود چون نوشیدنی های کافئین دار، مدر هستند و در صورت مصرف بیش از اندازه ممکن است میزان آب و الکترولیت های بدن را کاهش دهند ... بنابراین محصلان عزیز باید توجه داشته باشند که برای هوشیاری و تمرکز بیشتر در شب امتحان، ساعات خواب و بیداری شان را بهتر تنظیم کنند و از مصرف بیش از اندازه نوشیدنی های کافئین دار بپرهیزند ادامه ...
... این ماده ی غذایی سرشار از «سروتونین» بوده و همچنین حاوی مواد دیگری از قبیل تئوبرومین و کافئین است ادامه ...
... این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: کافئین یکی از عوامل تشدید کننده و یا ایجاد کننده حالاتی شبیه استرس است و این ماده در چای، قهوه، شکلات و نوشابه های گازدار وجود دارد ... دکتر عبداللهی ادمه داد: کافئین سبب آزاد شدن هورمون آدرنالین در بدن و افزایش استرس می شود و زمانی که این ماده در حد متعادل مصرف شود، هوشیاری افزایش یافته و فعالیت قلب، سیستم عصبی و عضلات نیز بالا می رود و مصرف بیش از حد کافئین اثری مشابه استرس طولانی مدت در بدن ایجاد می کند ادامه ...
... مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه سردرد در بین روزه داران شایع است، افزود: سردرد به علت عادت به مصرف کافئین در طول روز و یا خستگی، عدم استراحت و خواب کافی و یا افت فشار خون ایجاد می شود که درمان آن کاهش مصرف مواد کافئین دار مثل چای، خواب و استراحت کافی است ادامه ...
... به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، نتایج بدست آمده از این تحقیقات حاکیست نوشیدنی های دارای کافئین محدود و معتدل، یا حتی استعمال قهوه بر روی پوست می تواند برای مراقبت از پوست و عدم ابتلا به شایع ترین نوع سرطان پوست مفید باشد ... آلن کانی که مدیریت آزمایشگاه تحقیقات سرطان دانشگاه راتگرز در ایالت نیوجرسی آمریکا را برعهده دارد به اتفاق گروه پژوهشی خود توانست این فرضیه خود را اثبات کند که کافئین زمانی که مصرف می شود یا روی پوست استعمال می شود، با جلوگیری از عملکرد آنزیمی موسوم به ای تی آر موثر واقع می شود ... آنها اکنون می گویند برای بررسی این که کافئین تا چه اندازه بر روی انسان تاثیر می گذارد تحقیقات بیشتری باید صورت گیرد ادامه ...
کافئین |
|||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|